Warunki

Otwarty i przejrzysty sposób

Dziękujemy za korzystanie z naszej pomocy! Jesteśmy tu aby wyszukiwać najkorzystniejsze i sprawdzone przez nas aktywności, które możesz zrealizować podczas Twoich wakacji na Sycylii we Włoszech. Chcielibyśmy abyś miał pełną świadomość jak powinna wyglądać dana atrakcja a w razie pytań czy problemów mógł skorzystać z kontaktu z nami odbywającego się w języku polskim. 

Kto zarządza:

Administratorem i zarządcom niniejszej strony, podstron i wszystkich treści jest Angelika Sieniawska ul. Chłopska 7/59 Gdańsk, Polska a skontaktować się z nią można pod adresem info@wyspaslonca.pl

1. Niniejsze Warunki

  1. Myślę, że znalazłeś się na naszej stronie aby odkrywać nowe aktywności podczas wakacji na Sycylii, a nie aby czytać nasz regulamin. Chcielibyśmy jednak abyś zapoznał się pokrótce z głównymi zasadami działalności naszej strony rezerwacyjnej oraz oczekiwaniami względem Ciebie przez nas. 
  2. Niniejsze warunki mają miejsce w sytuacji gdy zarezerwujesz produkt/atrakcję za naszym pośrednictwem. Co to oznacza? Rezerwacja za naszym pośrednictwem oznacza,że zarezerwowałeś atrakcje sprawdzoną przez nas, lecz strona www.wyspaslonca.pl nie jest organizatorem danej aktywności. Dokładniej mówiąc organizatorem są firmy zlokalizowane na Sycylii prowadzone przez lokalnych przewodników i instruktorów. Właśnie Ci Organizatorzy są faktycznymi dostawcami Twojej aktywności. Organizatorzy udostępniają wycieczki/aktywności za pośrednictwem naszej strony i to z nimi zawierana jest umowa.

2. Czego Ty możesz oczekiwać od nas

  1. Jako pośrednik staramy się abyś zawsze miał dostęp do prawidłowych informacji dotyczących programu aktywności/przygotowań do podjęcia aktywności i tym podobnych. Staramy się również aby ceny na naszej stronie były przejrzyste i równe cenom oferowanym bezpośrednio przez Organizatorów lokalnych.
  2. Wszystkie informację, które widzisz na naszej stronie są stworzone jedynie do celów informacyjnych. Nie stanowią one zatem jakiejkolwiek wiążącej oferty z nami. Umowa wiążąca zawierana jest z Organizatorem lokalnym w momencie potwierdzenia przez niego dostępności atrakcji a następnie Twojej akceptacji terminu. Zgodnie z Ogólnymi Warunkami Handlowymi.
  3. Przed tym gdy dokonasz zapłaty, przedstawimy Ci informację odnośnie pełnej kwoty do zapłaty, uwzględniając zaliczkę oraz pozostałą płatność na miejscu. Abyś był w pełni świadomy jaką kwotę całkowitą musisz zapłacić. Jest możliwość, że na miejscu pobrane zostaną lokalne podatki. Jeśli będziemy o nich wiedzieć poinformujemy Cię niezwłocznie. Nie bierzemy jednak odpowiedzialności jeśli na miejscu organizator poinformuję Cię o dodatkowych podatkach lokalnych bądź opłatach odnośnie, których nas wcześniej nie powiadomił.
  4. Zdarzają się sytuacje gdy Twoja płatność nie została przetworzona. Może dziać się tak z winy dostawcy płatności, dostawcy karty bądź banku lub z przyczyn niezależnych od nas oraz od Ciebie. W takiej sytuacji brak przetworzonej płatności jest równoznaczny z brakiem posiadania umowy między Tobą a Organizatorem atrakcji czyli Dostawcą. Jeśli wystąpi taka potrzeba będziemy na bieżąco powiadamiać Cię odnośnie statusu Twojej płatności.
  5. W przeciągu dwudziestu czterech (24) godzin od zakończenia aktywności/atrakcji możesz poprosić naszą platformę o rozpoczęcie procesu reklamacyjnego dla Organizatora lokalnego danej aktywności, jeśli doszło do problemów czy narażeń ze strony Organizatora lokalnego atrakcji lub wycieczka nie była podobna do opisu znajdującego się na stronię. Skargi lub reklamacje zgłoszone po tym terminie nie zostaną rozpatrzone.
  6. Zgłoszenie procesu reklamacyjnego powinno odbyć poprzez przesłanie na e-maila info@wyspaslonca.pl dokładnie opisanego zdarzenia wraz z dokumentacją zdjęciową oraz wszelkimi innymi dowodami, które mogą pomóc w procesie rozpatrzenia reklamacji. Dodatkowo należy w mailu podać dokładne terminy, dane uczestników oraz dane kontaktowe do przesłania odpowiedzi po rozstrzygnięciu sporu.
  7. Zobowiązujemy się do przesłania Ci na adres kontaktowy podany w zgłoszeniu informacji udzielonej nam przez Organizatora lokalnego w trakcie 30 dni od rozpoczęcia sporu.
  8. Platforma www.wyspaslonca.pl nie ma obowiązku rozstrzygania sporów reklamacyjnych i uczestniczenia w nich, ponieważ umowa zawierana jest między Organizatorem lokalnym a Tobą jako klientem. Mimo wszystko będziemy starać się o polubowne rozwiązanie sporu pomiędzy Tobą a Organizatorem lokalnym za pośrednictwem mediacji.
  9. Reklamację dotyczące złych warunków pogodowych takich jak deszcz, śnieg, wiatr i inne oraz strajki, działania urzędowe nie są podstawą do rozpoczęcia procesu reklamacyjnego. Są to obszary,których nie możemy kontrolować i brać za nie odpowiedzialności. Również Twoje osobiste odczucia (gdy wycieczka odbędzie się w prawidłowy sposób lecz czujesz, że nie bawiłeś się dobrze) nie są podstawą do rozpoczęcia procesu reklamacyjnego, gdyż mimo naszych ogromnych starań czasami stanie się tak, że źle dobierzesz aktywność do swoich upodobań. 
  10. Staramy się aby wszystkie informację na naszej stronie były dokładnie przedstawione. Nie zapewniamy jednak wyraźnej ani milczącej gwarancji odnośnie poprawności,wiarygodności,kompletności naszej witryny i informacji na niej. Staramy się również aby nasza platforma była wolna od wirusów oraz innych możliwości uszkodzenia Twojego sprzętu w tym strat materialnych i niematerialnych. Nie bierzemy jednak odpowiedzialności za te ewentualności oraz nie dajemy gwarancji tej poprawności. Zastrzegamy sobie również prawo do zmian na stronie, zawieszenia bądź przekształcenia platformy bądź informacji zawartych na niej bez wcześniejszego informowania Użytkownika ani Organizatora. Nie zmienia to jednak wcześniej ustalonych już kwestii a dotyczy jedynie nowo zawieranych. Nie bierzemy odpowiedzialności za wtargnięcia osób trzecich na stronę i wykonanie przez nich ewentualnych zmian bądź powstanie błędów. Dokładamy ogromnych starań aby wyżej wymienione możliwości nie powstały.

3. Czego od Ciebie oczekujemy

  1. Oczekujemy, że będziesz dobrze bawił się podczas atrakcji! 
  2. Oczekujemy, że stawisz się na miejsce rozpoczęcia atrakcji o ustalonej wcześniej dacie i godzinie. Oraz będziesz miał przy sobie niezbędne do uczestnictwa w wycieczce przedmioty oraz ubiór. O wszystkim poinformujemy Cię przed rozpoczęciem wycieczki. Jeżeli nie stawisz się na czas Organizator może rozpocząć wycieczkę bez Ciebie. W takim przypadku nie przysługuje zwrot pieniędzy oraz możliwość rozpoczęcia sporu reklamacyjnego.
  3. Dane jakie nam przekazujesz (takie jak imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu), muszą być zgodne z prawdą. Jeśli podałeś fałszywe dane Organizator nie może zatwierdzić, odbyć ani odstąpić od umowy z Tobą ponieważ nie możesz przedstawić potwierdzenia, że jesteś osobą za, którą się podałeś.
  4. Nasza platforma jest przeznaczona do użytku osobistego co oznacza, że powinieneś kupować atrakcję dla siebie samego bądź osób znajomych, rodziny i tym podobnych nie czerpiąc z tego zarobku przez odsprzedawanie rezerwacji innym osobom.
  5. Poświęciliśmy dużo czasu aby dokładnie zbudować nasza stronę. Jeśli zainspirowałeś się daną częścią naszej strony proszę nie kopiuj jej bez wcześniejszego zapytania. Napisz do nas e-mail info@wyspaslonca.pl z zapytaniem czy możesz skorzystać z jakiejś części naszej strony. Możliwe, że nie będzie to problemem. 
  6. Jeśli masz jakiekolwiek pytania odnośnie naszej oferty, sposobu naszego działania, informacje zwrotne po odbyciu wycieczki/atrakcji, skargi, bądź widzisz błąd na naszej stronie, który chciałbyś nam pokazać bądź po prostu przekazać nam miłe słowo zachęcamy do kontaktu z nami przez adres info@wyspaslonca.pl

4.Twoja umowa z Dostawcą

  1. Działamy jako pośrednik Dostawcy – Organizatora lokalnego. Oznacza to, że oferujemy Ci dostęp do informacji i możliwości odbycia wycieczek przez oferty lokalnych Organizatorów. Nie prowadzimy osobiście atrakcji, jesteśmy jedynie stroną pośrednicząca między Tobą a Organizatorem. Gdy prześlesz do nas swoje zapytanie odnośnie dostępności atrakcji jak najszybciej możemy przekażemy je naszemu zaprzyjaźnionemu Organizatorowi. Gdy Organizator je zatwierdzi jesteś gotowy do zawarcia umowy z Organizatorem i dostawcą usługi czyli atrakcji.
  2. Gdy otrzymamy informacje od Organizatora atrakcji poinformujemy Cię mailowo odnośnie dostępności i możliwości odbycia wycieczki.
  3. Organizator może stosować dodatkowe warunki dotyczące korzystania z atrakcji. Będą one zawsze przekazywane przed dokonaniem rezerwacji. W momencie gdy rażąco łamiesz te zasady Organizator może odmówić wykonania usługi bez możliwości zwrotu wpłaconych już pieniędzy. ( Np. jeżeli podczas lotu paralotnią w informacjach jak powinieneś się przygotować przekażemy Ci wiadomość, że nie możesz być pod wpływem alkoholu a jednak zdarzy się taka sytuacja Organizator może nie dopuścić Cię do atrakcji.)
  4. Możliwość anulacji i zwrotu zaliczki oraz zmiany daty atrakcji jest możliwe do 72 godzin od momentu rozpoczęcia atrakcji, jeśli opis produktu nie określa inaczej. 
  5. Organizator zastrzega sobie prawo do żądania zamiast wcześniej wspomnianych ryczałtów konkretnego odszkodowania jeżeli udowodni, że wystąpiły u niego dużo wyższe koszty niż w zastosowanym ryczałcie. W takiej sytuacji, Organizator jest zobowiązany do określenia i udokumentowania odszkodowań o, które się ubiega przy uwzględnieniu zaoszczędzonych wydatków i ewentualnego innego wykorzystania usług.
  6. Nie jesteśmy w stanie  zagwarantować, że Organizator zwróci Ci pieniądze jeśli zarezerwowałeś atrakcję na złą datę lub godzinę. Europejskie przepisy konsumenckie gwarantują klientom czas na przemyślenia oraz okres odstąpienia od umowy w przypadku niektórych produktów kupionych za pośrednictwem internetu. Okres ten nie dotyczy jednak usług rekreacyjnych świadczonych w określonym dniu lub w określonym terminie. Ten wyjątek dotyczy zatem również usług rezerwowanych za pośrednictwem naszej strony internetowej.
  7. Warunki Organizatora są w dużej części takie same jak nasze Warunki. Mogą jednak występować  dodatkowe regulacje ze strony Organizatora, a akceptując nasze Warunki, zgadzasz się z tymi dodatkowymi zasadami.
  8. Pamiętaj aby przed udaniem się na miejsce rozpoczęcia atrakcji dokładnie zapoznać się z wymaganiami, które przekażemy Ci mailowo oraz będą one dostępne w opisie danej atrakcji. Upewnij się czy wiesz na którą godzinę masz stawić się w wyznaczonym miejscu, jaki strój należałoby założyć, jakie obuwie. Czasami może zdarzyć się, że Organizator będzie potrzebował zobaczyć Twój dowód tożsamości. Jeśli rezerwujesz atrakcję z większą dawka adrenaliny upewnij się, że Twoje ubezpieczenie obejmuje ewentualne ubytki na zdrowiu podczas takich aktywności.
  9. W cenie wycieczki nie ma zawartego ubezpieczenia. Sam odpowiadasz za zakup ewentualnego dodatkowego ubezpieczenia. Organizator może oferować ubezpieczenie podczas atrakcji. Jeżeli tak się zdarzy informacja pojawi się na naszej stronie.
  10. Organizator może wprowadzić niewiele znaczące zmiany w programie jeżeli sytuacja go to tego zmusiła. 

5. Prywatność

  1. Dbamy o Twoje dane osobowe. Udostępniamy je jedynie zaufanym Organizatorom przy wcześniejszym upewnieniu się, że również troszczą się o nierozprzestrzenianie Twoich danych i użycie ich jedynie do celów wpisania Cię na listę uczestników wycieczki, ewentualnego stworzenia certyfikatu pamiątkowego skoku ze spadochronem, czy nurkowania oraz potrzebnych czynności do odbycia się atrakcji. Zapoznaj się z naszą polityką prywatności, aby uzyskać więcej informacji.
  2.  Przed wysłaniem zapytania wraz z Twoimi danymi sprawdź czy wszystkie dane, których użyłeś są poprawne. Jeśli okażę się, że są one błędne a Ty podałeś się za osobę którą nie jesteś Organizator może odmówić wykonania usługi.

6. Postanowienia końcowe

  1. Umowy zawierane za pośrednictwem naszej platformy zawierane są zgodnie z prawem polskim.

  2. W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.

  3. Wszelkie spory wynikłe z Umów rezerwacyjnych między Platformą, a Konsumentami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny, zgodnie z pkt 4 niniejszego paragrafu.

  4. Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą (Klientem) będącym jednocześnie Konsumentem zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r.

  5. Klient będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny (wniosek można pobrać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223). Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej: http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596. Konsument może skorzystać także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne.

  6. Konsument w celu polubownego rozwiązania sporu może w szczególności złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.